Kelas/Masa/Mata pelajaran: 6 Dedikasi/745-845/SNS
Kemahiran: Menjawab soalan
Latih tubi soalan upsr
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 6 Bestari/845-915/Kajian Tempatan
Unit 3 : Sumbangan kegiatan ekonomi
Tajuk : Kepentingan kegiatan ekonomi (menyedia peluang pekerjaan)
Objektif: dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi
Dapat menyatakan bagaimana kegiatan ekonomi dapat menambahkan hasil pendapatan
Negara
Aktiviti:
1. Murid diminta menamakan pekerjaan yang terdapat dalam lagu tersebut
2. Guru mengaitkan jenis pekerjaan dengan tajuk yang diajar
3. Guru membuat penerangan tentang pekerjaan yang dapat dikelaskan kepada sector awam dan
sektor swasta
4. Guru menilai kefahaman murid dengan member beberapa soalan
5. Murid dikehendaki menyediakan biodata diri pada masa depan
Strategi pengajaran : kemahiran berfikir, kemahiran belajar, kajian masa depan
Unsure patriotism : berbangga kerana terdapat pelbagai kegiatan ekonomi di Negara kita
Bersyukur dengan wujudnya pelbagai peluang pekerjaan
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 4 Cemerlang/1145-1215/Kajian Tempatan
Unit 2 : Faktor yang mempengaruhi pembinaan rumah
Tajuk : Rumah di Malaysia dan Negara lain
(keselamatan dan keselesaan)
Objektif: Kemahiran berfikir
Aktiviti:
1. Guru bersoal jawab dengan murid tentang apa kegunaan kunci
2. Guru bersoal jawab dengan murid tentang reka bentuk dan keselesaan rumah murid
3. Guru menyatakan reka bentuk sesebuah rumah mempunyai ciri keselamatan
4. Guru membuat rumusan tentang perbincangan dengan murid
Strategi P&P : kemahiran berfikir
Unsur patriotisme : Besyukur dengan adanya rumah sebagai tempat tinggal
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 5 Elit/1215-115/Bahasa Melayu
Tajuk: Tatabahasa
Kemahiran: Menjawab soalan kefahaman
Objektif: Murid dapat menjawab soalan kefahaman dengan bantuan guru
Aktiviti:
1. Guru berbincang dengan murid
2. Murid membina beberapa ayat yang berkaitan dengan kata yang diajar
3. Guru meminta murid menjawab soalan di dalam buku latihan
4. Guru memnatau dan menyemak kerja murid
BBM: Soalan tatabahasa
Sunday, May 2, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment