Kelas/Masa/Mata pelajaran: 6 Dedikasi/745-845/SNS
Kemahiran : Menjawab soalan
Tajuk: Menjawab soalan contoh UPSR Bahagian A
Berbincang bersama murid
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 6 Bestari/845-915/ Kajian Tempatan
Unit 4 : Implikasi kegiatan ekonomi terhadap alam sekitar
Tajuk : Kepupusan flora dan fauna
Objektif: Murid dapat menghuraikan aktiviti ekonomi yang menyebabkan kepupusan flora dan fauna
Murid dapat meramalkan akibat daripada kepupusan sumber terhadap kegiatan ekonomi
Unsur Patriotisme: menjaga alam sekitar merupakan tanggungjawab bersama
Menghargai kewujudan pelbagai flora dan fauna
Strategi P&P: pemerhatian, kemahiran berfikir, konstruktivisme
Aktiviti:
1. Guru bersoaljawab dengan murid
2. Guru mempamerkan empat keping gambar
3. Guru bersoaljawab dengan murid tentang kegiatan ekonomi yang dijalankan dihabitat tersebut
4. Murid diminta merujuk BT hlm 50 dan mencari maklumat
5. Murid diminta menyediakan poster tentang kempen ‘Menghargai Flora dan Fuana Negara Kita’.
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 4 Cemerlang/1145-1215/Kajian Tempatan
Unit 4: Kepentingan rumah
Tajuk : Fungsi – memberi perlindungan
Objektif: Murid dapat menyenaraikan kepentingan rumah kepada manusia
Murid dapat menjelaskan kepentingan rumah sebagai tempat perlindungan
Unsur Patriotisme: Bersyukur dengan adanya rumah sebagai tempat perlindungan
Strategi P&P : Kecerdasan pelbagai, kemahiran berfikir
Aktiviti:
1. Guru bersoal jawab dengan murid tentang bencana alam
2. Guru menerangkan kepada murid tentang kepentingan rumah
3. Gur mengedarkan lembaran kerja
4. Murid menjawab lembaran kerja
5. Guru menyemak kerja murid
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 5 Elit/1215-115/Bahasa Melayu
Tajuk: Menjawab soalan pemahaman
Kemahiran: Menjwab soalan pemahaman bahagian A
Objektif: Murid dapat menjawab dengan baik
Aktiviti:
1. Guru memberi beberapa contoh jawapan
2. Murid diminta membaca ayat yang diberi oleh guru
3. Berbincang bersama guru
4. Latihan
5. Guru menyemak kerja murid
Wednesday, May 12, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment