KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 ARIF/745-845/SAINS
Theme: Investigating The Living Things
Learning Area: 1. Interactions among living things
Learning objective: 1.3: Understanding the responsibility of human beings in protecting endangered Species.
Learning Outcome:
1. Give examples of extinct animal
2. Give examples of endangered animal
3. Give examples of endangered plant
4. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction
5. Suggest way to prevent animals and plants from extinction
SPS:
Vocabulaty: Protection-perlindungan,endangered-terancam,extinct-pupus
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN: 6 ARIF/945-1045/KEMAHIRAN HIDUP
Unit 1: Kreativiti dan reka cipta
Tajuk : a) Penghasilan Projek Reka Cipta
Hasil Pembelajaran : Murid dapat mengenalpasti masalah
Murid dapat mengumpul maklumat
BBM : Buku teks dan produk yang ada di pasaran
Nilai Murni : Kreatif, Berani mencuba, tekun
Kemahiran Bernilai Tambah : Kontekstual
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid tentang tujuan membina projek
2. Guru memberi contoh situasi kepad murid sebagai panduan
3. Meminta murid mengenal pasti masalah
4. Meminta murid mengumpul maklumat berkaitan reka cipta
5. Murid menyenarai semua maklumat dengan bimbingan guru
6. Guru membuat rumusan bersama-sama murid
KELAS/MASA/MAT PELAJARAN : 5 CEMERLANG /1115-1215/SAINS
Tema : Menyiasat Hidupan
Unit 1: Mikroorganisma
Objektif : Di akhir pelajaran murid dapat
- Memahami bahawa mikroorganisma benda hidup
Aktiviti :
1. Guru berbincang dengan murid pembelajaran lepas
2. Guru memberitahu murid tentang kegunaan mikroorganisma
3. Murid membuat nota ringkas
4. Menjawab soalan mudah
Proses Sains : memerhati, membuat inferens
BBM: buku teks
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 BESTARI/1215-115/SIVIK
Tajuk : Hak dan tanggungjawab kanak-kanak
Kemahiran : Keperluan terjaga,kehidupan bahagia
Objektif: Murid dapat menyatakan keperluan asas kanak-kanak
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid
a.Siapakah yang bertanggungjawab menjaga kanak-kanak
b.Apakah keperluan asas yang diperlukan oleh kanak-kanak
2. Murid member pandangan masing-masing
3. Murid diminta membaca dan menghayati sajak
4. Guru dan murid berbincang tentang maksud sajak
5. Murid menjawab soalan pemahaman yang diberikan
6. Guru menyemak kerja murid
Sumber Pengajaran: Gambar berkaiatan dan lembaran kerja
Pedagogi: Kajian masa depan/pembelajaran koperatif
Monday, February 6, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment