KELAS/MASA/MATA PELAJARAN: 6 ARIF/815-915/SAINS
Theme: Investigating Force and energy
Learning area: 1. Force
Learning objective: 1.3: Analysing friction
Learning outcome:
1. State the advantages of friction
2. State the disadvantages of friction
3. Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact
4. Pupils state that friction is a type of force
5. Describe ways to reduce friction
SPS: Observing, communicating, making inferens
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN: 5 CEMERLANG/1045-1145/SAINS
Tema : Menyiasat Hidupan
Unit 2 : Kemandirian Spesies
2.3 : Kepentingan Kemandirian Spesies
Objektif : Di akhir unit murid dapat
- Menyedari kepentingan kemandirian spesies
Aktiviti
1. Apakah akan berlaku sekiranya spesies haiwan atau tumbuhan tidak dapat meneruskan hidup dan menjadi pupus
2. Guru berbincang bersama murid
3. Murid memberi berbagai jawapan
4. Guru membuat rumusan tajuk yang diajar.
Proses Sains : memerhati, membuat inferens
BBM: Buku Teks
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN: 6 BESTARI/1215-115/SIVIK
Tajuk: Hak dan tanggungjawab kanak-kanak
Kemahiran : Aktiviti disertai,kejayaan dikecapi
Objektif: Murid dapat menyatakan tujuan menyertai sesuatu aktiviti
Aktiviti:
1. Guru mengadakan perbincangan dengan murid
2. Guru mengadakan sesi sola jawab bersma murid
3. Guru membantu murid menyedari kepentingan melibatkan diri dalam permainan
4. Guru meminta murid mencatat tiga aktiviti yang dijalankan di rumah
5. Guru memantau dan memberi penjelasan
Sumber Pengajaran: Relia/ Lembaran kerja
Pedagogi : Perbincangan/permainan
Monday, February 27, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment