KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 BESTARI/815-915/SAINS
Theme: Investigating Force and energy
Learning area: 1. Force
Learning objective: 1.3: Analysing friction
Learning outcome:
1. State the advantages of friction
2. State the disadvantages of friction
3. Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact
4. Pupils state that friction is a type of force
5. Describe ways to reduce friction
SPS: Observing, communicating, making inferens
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 BESTARI/1115-1215/KEMAHIRAN HIDUP
Unit 1 : Kreativiti dan reka cipta
Tajuk : a) Penghasilan Projek Reka Cipta
Hasil Pembelajaran : Murid dapat menyediakan alatan dan bahan
Murid dapat membina projek
BBM : Buku teks, alatan dan bahan sebenar
Nilai Murni : ingin mencuba, bersistematik, tekun, teliti, berhati-hati
Kemahiran bernilai tambah : kemahiran belajar cara belajar, kontruktivisme
Aktiviti :
1. Guru bersoaljawab dengan murid tentang peralatan yang sesuai digunakan
2. Guru menunjukkan cara mengukur dan menanda
3. Guru meminta meminta menyenarai langkah yang betul
4. Guru membimbing murid dalam membuat projek
5. Membuat rumusan
Monday, February 27, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment