Wednesday, February 10, 2010

KHAMIS: 11/02/10

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 5 Elit/ 645-845/ Bahasa Melayu
Tajuk: Tatabahasa
Kemahiran : Menjawab soalan kefahaman
Objektif: Murid dapat menjawab soalan kefahaman dengan baik
Aktiviti:
1. Guru memberi beberapa contoh tatabahasa
2. Murid membaca contoh
3. Guru memberi latihan
4. Murid menjawab soalan tatabahasa
5. Guru menyemak kerja murid
BBM: Contoh tatabahasa dan latihan

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: (6 Dedikasi/ 945-1015) SNS (6 Bestari/1145-1245)
Theme: investigating Materials
Learning area: 1. Food preservation
Learning objective: 1.1 Understanding food spoilage
Learning outcome:
1. Describe what spoilt food is
2. Identify characteristic of spoilt food
3. State that microorganisms can spoilt food
4. State the conditions for microorganisms to grow
SPS: observing, classifying
MS: draw specimens and apparatus

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 6 Bestari/ 1245-115/ Kajian Tempatan
Unit 2: Kegiatan ekonomi dan lokasi
Tajuk : Faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian
Objektif : Murid dapat menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian
Aktivti:
1. Murid memita murid menyatakan aktiviti pertanian yang dijalankan ditanah pamah dan tinggi
2. Guru mengaitkan pengetahuan sedia ada murid
3. Guru mengedarkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan penanaman padi
4. Guru menjelaskan faktor padi dapat ditanam dikawasan yang ditandakan
5. Murid diminta merujuk buku teks hlm 23
6. Guru membuat rumusan daripada hasil pembelajaran
Strategi pengajaran: kemahiran berfikir
Sumber pengajaran: peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi
Unsur patriotism: berbangga kerana Negara kita mempunyai pelbagai kawasan yang sesuai untuk
Kegiatan pertanian

No comments:

Post a Comment