Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 6 Bestari/745-845/SNS
Theme: investigating Materials
Learning area: 1. Food preservation
Learning objective: 1.1 Understanding food spoilage
Learning outcome:
1. Describe what spoilt food is
2. Identify characteristic of spoilt food
3. State that microorganisms can spoilt food
4. State the conditions for microorganisms to grow
SPS: observing, classifying
MS: draw specimens and apparatus
Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 6 Bestari/1145-1215/Kajian Tempatan
Unit 2: Kegiatan ekonomi dan lokasi
Tajuk : Faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian
Objektif : Murid dapat menjelaskan faktor yang mempengaruhi kegiatan pertanian
Aktivti:
1. Murid memita murid menyatakan aktiviti pertanian yang dijalankan ditanah pamah dan tinggi
2. Guru mengaitkan pengetahuan sedia ada murid
3. Guru mengedarkan peta Malaysia yang menunjukkan kawasan penanaman padi
4. Guru menjelaskan faktor padi dapat ditanam dikawasan yang ditandakan
5. Murid diminta merujuk buku teks hlm 23
6. Guru membuat rumusan daripada hasil pembelajaran
Strategi pengajaran: kemahiran berfikir
Sumber pengajaran: peta Malaysia yang menunjukkan kawasan tanaman padi
Unsur patriotism: berbangga kerana Negara kita mempunyai pelbagai kawasan yang sesuai untuk kegiatan pertanian.
Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 5 Elit/1215-115/ Bahasa Melayu
Tajuk: Membaca petikan
Kemahiran : Menulis semula cerita dan mencari perkataan baru
Objektif : Murid dapat mencari dan menulis semula cerita
aktiviti:
1. Guru berbincang dengan murid
2. Murid membaca cerita dari buku cerita yang dibekalkan
3. Murid mencari perkataan baru dan ertinya
4. Murid menulis semula cerita
5. Guru menyemak kerja murid
BBM: Buku cerita
Wednesday, February 3, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment