Wednesday, January 27, 2010

KHAMIS: 28/01/10

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 6 Bestari/745-845/SNS
Theme: Investigating Force and energy
Learning area: 1. Force
Learning objective: 1.3: Analysing friction
Learning outcome:
1. State the advantages of friction
2. State the disadvantages of friction
3. Conclude that friction occurs when two surfaces are in contact
4. Pupils state that friction is a type of force
5. Describe ways to reduce friction
SPS: Observing, communicating, making inferens

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 6 Bestari/1145-1215/Kajian Tempatan
Unit 2: Kegiatan ekonomi dan lokasi
Tajuk: Jenis perindustrian
Kemahiran: Mengenal jenis perindustrian dan kawasan perindustrian
Objektif: Murid dapat menyatakan jenis industri di Negara kita
Menyenaraikan jenis industri di Negara kita dan contoh bagi setiap jenis industri
Menamakan kawasan perindustrian dan jenis industri yang terdapat di kawasan tersebut
Aktiviti:
1. Guru menjelaskan barangan yang terdapat dalam gambar tersebut dihasilkan melalui kegiatan perindustrian
2. Murid diminta melengkapkan maklumat yang diberi
3. Murid diminta mencari maklumat di dalam buku teks
4. Murid merumuskan hasil pembelajaran dengan menyatakan jenis dan contoh lokasi perindustriandi Negara kita
Strategi pengajaran: peta minda dan peta Malaysia
Unsur Patriotisme: menyedari bahawa kepelbagaian industri telah meningkatkan ekonomi Negara.

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 5 Elit/1215-115/Bahasa Melayu
Tajuk: Karangan
Kemahiran: Membuat karangan berpandu
Objektif: Murid dapat membina karangan berpandukan gambar
Aktiviti:
1. Guru mengedarkan gambar kepada murid
2. Murid memerhati dan membina ayat berpandukan gambar
3. Guru berbincang dengan murid tentang cerita dalam gambar
4. Murid membuat karangan tersebut
5. Guru menyemak kerja murid.
BBM: Gambar

No comments:

Post a Comment