Sunday, January 10, 2010

ISNIN: 11/01/10

Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 5 Elit/7.45-8.45/ Bahasa Melayu

Tajuk: Kesihatan
Kemahiran : Membaca dan memahami dialog
Objektif : Murid dapat mencatat maklumat yang terdapat dalam petikan
Aktiviti
1. Guru meminta murid membaca dialog di dalam buku teks
2. Murid membaca dengan intonasi yang betul
3. Guru berbincang bersama murid tentang cerita yang terdapat dalam dialog
4. Murid menulis semula dialog tersebut.
5. Guru menyemak kerja murid

BBM : Buku teks
Impak: Beberapa orang murid dapat membaca dengan intonasi yang betul

Kelas/Masa/Mata Pelajaran : (6 Bestari/9.45-10.15) SNS ( 6 Dedikasi/ 11.45-12.45)
Theme: Investigating The Living Things
Learning Area: 1. Interactions among living things
Learning objective: 1.3: Understanding the responsibility of human being protecting species.
Learning outcome:
1. Give examples of extinct animal
2. Give examples of endangered animal
3. Give examples of endangered plant
4. Explain why certain animals or plants are facing the threat of extinction
5. Suggest way to prevent animals and plants from extinction
SPS:
Vocabulaty: Protection-perlindungan,endangered-terancam,extinct-pupus

Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 5 Elit/12.45-1.15/Kajian Tempatan
Tajuk: Geografi Fizikal
Kemahiran : Bentuk Muka Bumi
Objektif: murid dapat menyenaraikan bentuk muka bumi Malaysia
Aktiviti :
1. Murid diminta merujuk gambar tema bentuk muka bumi di BT.hlm 9.
2. Guru menerangkan konsep bentuk muka bumi di Negara kita seperti tanah tinggi,tanah pamah,sungai pinggir laut dan pulau.
3. Guru mengedarkan borang maklumat tentang bentuk muka bumi Malaysia.
4. Guru memantau maklumat yang diberikan oleh murid dan menjelaskan penerangan.
5. Guru merumuskan topic pelajaran dengan mengimbas kembali konsep bentuk muka bumi Malaysia
BBM: Peta muka bumi Malaysia dan lembaran kerja
Unsur Patriotisme: Berbangga dengan kepelbagaian bentuk muka bumi di Malaysia

No comments:

Post a Comment