KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 ARIF/745-845/SAINS
Theme: Investigating The Living Things
Learning Area: 1. Interactions among living things
Learning objective: 1.2: Understanding that competition is a form of interaction among living things
Learning Outcome:
1. State the living things interact with one another in the environment
2. State that the competition is a form of interaction
3. List the factors that animals compete for
4. Give reasons why animals compete
5. List factors that plants compete for
SPS : Draw specimens and apparatus
Vocabulary: Breeding-pembiakan,Mate-pasangan,defend-mempertahankan
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 ARIF/945-1045/KEMAHIRAN HIDUP
Unit 1: Kreativiti dan reka cipta
Tajuk : a) Penghasilan Projek Reka Cipta
Hasil Pembelajaran: menyelesaikan masalah melalui lakaran
Memilih lakaran yang paling sesuai
Merancang dan menyediakan lukisan projek
BBM: buku teks, alatan dan bahan untuk melakar
Nilai murni : ingin mencuba, bersih, bersistematik, tekun dan teliti
Kemahiran bernilai tambah: kecerdasan pelbagai, pembelajaran masteri
Aktiviti :
1. Guru berbincang bersama murid
2. Guru meminta murid membuat lakaran bebas
3. Guru meminta murid memilih lakaran yang paling sesuai
4. Guru membimbing murid membuat lukisan
5. Guru membuat rumusan tentang isi pelajaran.
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 5 CEMERLANG/1115-1215/SAINS
Tema : Menyiasat Hidupan
Unit 1: Mikroorganisma
Objektif : Di akhir pelajaran murid dapat
- Memahami bahawa mikroorganisma benda hidup
Aktiviti :
1. Guru berbincang dengan murid pembelajaran lepas
2. Guru memberitahu murid tentang kegunaan mikroorganisma
3. Murid membuat nota ringkas
4. Menjawab soalan mudah
Proses Sains : memerhati, membuat inferens
BBM: buku teks
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6 BESTARI/1215-115/SIVIK
Tajuk : Hak dan tanggungjawab kanak-kanak
Kemahiran : Keperluan terjaga,kehidupan bahagia
Objektif: Murid dapat menyatakan keperluan asas kanak-kanak
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid
a.Siapakah yang bertanggungjawab menjaga kanak-kanak
b.Apakah keperluan asas yang diperlukan oleh kanak-kanak
2. Murid member pandangan masing-masing
3. Murid diminta membaca dan menghayati sajak
4. Guru dan murid berbincang tentang maksud sajak
5. Murid menjawab soalan pemahaman yang diberikan
6. Guru menyemak kerja murid
Sumber Pengajaran: Gambar berkaiatan dan lembaran kerja
Pedagogi: Kajian masa depan/pembelajaran koperatif
Sunday, January 8, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment