Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 6A/745-845/Sains
SNS TAHUN 6
Theme : Investigating The Living Things
Learning Area: 1. Interactions among living things
Learning objective: 1.1: Understanding that some animals live in groups and other live in solitary
Learning outcome:
1. State animals live in groups
2. State that animals live in solitary
3. Give examples of animals live in groups and live in solitary
4. Explain why animals live in groups and solitary
5. State cooperation is a form of interaction among animals
SPS : Observing / Classifying
Vocabulary : Solitary- menyendiri,safety- keselamatan,competition- persaingan
Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 6A/945-1045/Kemahiran Hidup
Unit 1: Kreativiti dan reka cipta
Tajuk : a) Penghasilan Projek Reka Cipta
Hasil Pembelajaran : Murid dapat mengenalpasti masalah
Murid dapat mengumpul maklumat
BBM : Buku teks dan produk yang ada di pasaran
Nilai Murni : Kreatif, Berani mencuba, tekun
Kemahiran Bernilai Tambah : Kontekstual
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid tentang tujuan membina projek
2. Guru memberi contoh situasi kepad murid sebagai panduan
3. Meminta murid mengenal pasti masalah
4. Meminta murid mengumpul maklumat berkaitan reka cipta
5. Murid menyenarai semua maklumat dengan bimbingan guru
6. Guru membuat rumusan bersama-sama murid
Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 5 Cemerlang/1115-1215/Sains
Tema : Menyiasat Hidupan
Unit 1 : Mikroorganisma
Objektif : Di akhir pelajaran murid dapat
- Memahami bahawa mikroorganisma benda hidup
Aktiviti :
1. Guru berbincang dengan murid
- Apakah jenis mikroorganisma
- Adakah mikroorganisma bernafas
2. Guru memberitahu murid maksud mikroorganisma
3. Menyeneraikan jenis mikroorganisma
4. Membina nota dan peta minda
Proses Sains : memerhati
BBM : Buku teks
Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 6B/1215-115/Sivik
Tajuk : Hak dan tanggungjawab kanak-kanak
Kemahiran : Keperluan terjaga,kehidupan bahagia
Objektif: Murid dapat menyatakan keperluan asas kanak-kanak
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid
a.Siapakah yang bertanggungjawab menjaga kanak-kanak
b.Apakah keperluan asas yang diperlukan oleh kanak-kanak
2. Murid memberi pandangan masing-masing
3. Murid diminta membaca dan menghayati sajak
4. Guru dan murid berbincang tentang maksud sajak
5. Murid menjawab soalan pemahaman yang diberikan
6. Guru menyemak kerja murid
Sumber Pengajaran: Gambar berkaiatan dan lembaran kerja
Pedagogi: Kajian masa depan/pembelajaran koperatif
Wednesday, January 4, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment