Kelas/Masa/Mata pelajaran : 6 Dedikasi/845-945/SNS
Tajuk: Latih tubi soalan
Kemahiran : Menjawab soalan contoh
Aktiviti:
1. Guru mengedar soalan latihan
2. Murid menjawab
3. Guru berbincang bersama murid
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 5 Elit/1045-1145/Bahasa Melayu
Tajuk: Karangan
Kemahiran: Menyiapkan karangan
Objektif: Murid dapat menyiapkan karangan
Aktiviti:
1. Guru berbincang bersama murid
2. Guru mengedar kertas karangan
3. Murid diminta menyiapkan karangan tersebut
4. Guru menyemak kerja murid
Kelas/Masa/Mata pelajaran: 6 Bestari/1145-1215/Kajian Tempatan
Unit 2: Kegiatan pertanian dan lokasi
Tajuk: Perhutanan (pembalakan dan kawasan pembalakan)
Objektif: murid dapat menamakan pokok balak yang terdapat di Negara kita
Murid dapat menyenaraikan kawasan pembalakan di Negara kita
Murid dapat menyenaraikan kegunaan daripada hasil pembalakan
Aktiviti:
1. Guru meminta murid menyusun semula huruf
2. Murid diminta merujuk buku teks ms 25 untuk mencari maklumat tentang nama kayu balak Negara
3. Murid diminta mengkaji peta kawasan pembalakan Negara
4. Guru memberi penjelasan dengan mengekukan soalan
5. Guru dan murid membuat rumusan daripada hasil pembelajaran
Strategi pengajaran : kemahiran berfikir, inkuiri penemuan
Sumber pengajaran : borang pengurusan grafik, nota
Unsure patriotisme: menghargai kepelbagain hasil hutan yang terdapat di Negara kita
Kelas/Masa/Mata pelajaran : 4 Cemerlang/1245-115/Kajian Tempatan
Unti 2: Faktor mempengaruhi pembinaan rumah
Tajuk : Rumah di Malaysia dan Negara lain
Objektif: Murid dapat menerangkan latar belakang sejarah yang mempengaruhi reka bentuk rumah
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid
2. Guru meminta murid melihat senireka rumah di dalam buku teks
3. Guru bersoal jawab dengan murid berdasarkan gambar tersebut
4. Murid diminta membuat perbandingan sejarah reka bentuk rumah
5. Murid menyalin atau menampal jadual
6. Gur membuat rumusan
Strategi P&P : kemahiran berfikir
Unsur Patriotisma: berbangga dengan adanya pelbagai jenis rumah terdapat di negara kita
Friday, July 9, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment