Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 6 Dedikasi/ SNS
Theme: Investigating Technology
Learning Area: 1. Machine
Learning objective: 1.2 Analysing a complex machine
Learning outcome:
1. Identify simple machines in a complex machine
2. Conclude that a complex machine is made up of more than simple machine
3. Give examples of complex machines
SPS : observing, making inferens
Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 6 Bestari/ 845-915/ Kajian Tempatan
Unit 3 : Sumbangan kegiatan ekonomi
Tajuk : Kepentingan kegiatan ekonomi (menyedia peluang pekerjaan)
Objektif: dapat menyatakan jenis-jenis pekerjaan berdasarkan kegiatan ekonomi Aktiviti:
1. Murid diminta menamakan pekerjaan yang terdapat dalam lagu tersebut
2. Guru mengaitkan jenis pekerjaan dengan tajuk yang diajar
3. Guru membuat penerangan tentang pekerjaan yang dapat dikelaskan kepada sector awam dan sektor swasta
4. Guru menilai kefahaman murid dengan member beberapa soalan
5. Murid dikehendaki menyediakan biodata diri pada masa depan
Strategi pengajaran : kemahiran berfikir, kemahiran belajar, kajian masa depan
Unsure patriotism : berbangga kerana terdapat pelbagai kegiatan ekonomi di Negara kita
Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 4 Cemerlang/1145-1215/ Kajian Tempatan
Unti 2: Faktor mempengaruhi pembinaan rumah
Tajuk : Rumah di Malaysia dan Negara lain
Objektif: Murid dapat menerangkan latar belakang sejarah yang mempengaruhi reka bentuk rumah
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid
2. Guru meminta murid melihat senireka rumah di dalam buku teks
3. Guru bersoal jawab dengan murid berdasarkan gambar tersebut
4. Murid diminta membuat perbandingan sejarah reka bentuk rumah
5. Murid menyalin atau menampal jadual
6. Gur membuat rumusan
Strategi P&P : kemahiran berfikir
Unsur Patriotisma: berbangga dengan adanya pelbagai jenis rumah terdapat di negara kita
Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 5 Elit/1215-115/ Bahasa Melayu
Tajuk: Membaca
Kemahiran : Membaca dan menulis
Objektif: Murid dapat menguasai bacaan dan menulis semula petikan
Aktiviti :
1. Guru mengedarkan petikan
2. Murid membaca petikan
3. Guru berbincang tentang petikan
4. Menulis semula petikan tersebut
5. Guru menyemak kerja murid
BBM: petikan
Wednesday, March 31, 2010
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment