KELAS/MASA/MATA PELAJARAN: 6A/815-915/KEMAHIRAN HIDUP
Unit 3 : Baik Pulih Dan Penyelenggaraan
Tajuk : Penyenggaraan dan membaiki
kerosakan pada mesin mudah
Hasil Pembelajaran : Murid dapat
mengenalpasti bahagian yang perlu dibaik pulih
BBM : Buku teks, Lembaran kerja, Basikal
Nilai Murni : berani mencuba,
bekerjasama, yakin
Kemahiran Nilai tambah : kemahiran
berfikir, kontekstual, konstruktivisme
Aktiviti :
1. Guru berbincang dengan murid tentang membaiki kerosakan
2. Namakan komponen yang terdapat pada basikal
3. Guru meminta murid menyenaraikan nama komponen yang terdapat pada
basikal
4. Menerangkan fungsi setiap komponen
5. Murid menyenarai bahagian basikal yang boleh rosak
6. Membuat rumusan
KELAS/MAS/MATA PELAJARAN: 6C/1045-1145/SAINS
Theme: Investigating The Earth and
Universe
Learning Area: 1. Eclipses
Learning Objective: 1.1 Understanding
the eclipses of the moon
Learning outcome:
1.
State what eclipses of the moon
is
2.
State the position of the
moon,the earth and the sun during the eclipses of the moon
3.
Explain why eclipses of the
moon occurs
SPS: observing, communicating
Vocabulary: eclipses – gerhana,
position- kedudukan
KELAS/MASA/MATA PELAJARAN : 6B/1215-115/SIVIK
Tajuk : Hak dan tanggungjawab
kanak-kanak
Kemahiran: Ilmu ditimba,masa depan
terbina
Objektif: murid dapat menyenaraikan
tujuan mereka bersekolah
Aktiviti:
1.
Guru mengadakan sesi soal jawab
dengan murid
2.
Guru memberitahu tentang
kepentingan menimba ilmu
3.
Murid diminta membaca dan
memahami senarai semak bertajuk “ Mengapa saya perlu pergi ke sekolah”
4.
Murid melengkapkan senarai
semak tersebut
5.
Guru berbincang dengan murid
tentang pernyataan yang terdapat dalam senarai semak
Sumber Pengajaran: Contoh beg sekolah.
Pedagogi: perbincangan kajian masa depan
No comments:
Post a Comment