Tuesday, May 10, 2011

ISNIN : 25/04/2011

Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 5 Dedikasi/845-945/Kemahiran Hidup
Unit 3 : Elektrik dan elektronik
Topic : Penghasilan projek elektronik
Hasil Pembelajaran : murid dapat mengenal pasti nama, fungsi dan symbol komponen
BBM : LED, perintang tetap, perintang boleh laras dan buzzer
Nilai murni : ingin tahu dan berdikari
Kemahiran nilai tambah : kontekstual, pembelajaran masteri
Aktiviti :
1. Guru menunjukkan gambar elektronik seperti computer, radio dan kalkulator
2. Guru berbincang dengan murid
3. Guru memperkenalkan nama komponen yang terdapat dalam alatan tersebut
4. Berpandu buku teks guru menerangkan nama dan fungsi alatan
5. Murid membuat latihan
6. Membuat rumusan

Kelas/Masa/Mata pelajaran : 5 Dedikasi/1045-1145/ Bahasa Melayu
Tajuk: Kefahaman
Kemahiran: Menjawab soalan kefahaman
Objektif: Murod dapat menjawab soalan dengan baik
Aktiviti:
1. Guru mengedarkan soalan kefahaman kepada murid
2. Murid menjawab dengan bantuan guru
3. Guru berbincang bersama murid
4. Guru menyekmak hasil kerja murid
BBM: Soalan kefahaman

Kelas/Masa/Mata pelajaran: 6 Bestari/1145-1215/ SNS
Kemahiran : Menjawab soalan
Aktiviti:
1. Murid menjawab soalan
2. Perbincangan bersama murid
3. Pembetulan

No comments:

Post a Comment