Tema : Menyiasat Alam Kehidupan
Topik : Haiwan dan tumbuhan melindungi diri
Objektif pembelajaran : Memahami bahawa haiwan mempunyai cirri-ciri dan perlakuan khas untuk melindungi diri daripada bahaya
Aktiviti :
1. Guru bersoal jawab dengan murid
- Apakah cirri-ciri khas haiwan melindungi diri daripada bahaya
- Apakah perlakuan khas haiwan melindungi diri daripada bahaya
2. Murid member beberapa jawapan
3. Guru menerangkan kepada murid
4. Murid diminta menyenarai apa yang diberitahu guru
Kemahiran proses sains : memerhati, pengkelasan
Kelas/Masa/Mata Pelajaran : 6 Bestari/1115-1215/Kemahiran Hidup
Unit 2 : Elektrik dan elektronik
Tajuk : Penghasilan Projek Elektronik
Hasil Pembelajaran : Murid dapat memilih alatan, bahan dan komponen
BBM : Buku teks, Lukisan skematik, alatan , bahan dan komponen
Nilai murni : ingin tahun, bertanggungjawab, jujur dan amanah, berhati-hati
Kemahiran bernilai tambah : kemahiran belajar cara belajar, kontekstual
Aktiviti:
1. Menunjukkan lukisan skematik
2. Murid membaca litar
3. Beroal jawab dengan murid
4. Guru menerangkan alatan dan bahan serta fungsinya
5. Murid dikehendaki menjawab soalan dalam lembaran kerja
Kelas/Masa/Mata Pelajaran: 5 Dedikasi/1215-115/Bahasa Melayu
Tajuk: Membaca pantun
Kemahiran : Membaca pantun dengan intonasi yang betul
Objektif: Murid dapat memahami pantun dan menjawab soalan berkaitan
Aktiviti:
1. Guru menulis beberapa kerat pantun
2. Guru membaca pantun bersama murid
3. Guru menerangkan cara mengenali pantun dan maksud pentun tersebut
4. Murid menulis semula dan menjawab soalan
5. Guru menyemak kerja murid
BBM: Pantun
Wednesday, February 16, 2011
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment